torstai 21. heinäkuuta 2016

Viimeiset päivät!

Viimeisiä viedään... Aika täällä Maltalla on mennyt aivan liian nopeasti. Minusta tuntuu että olen ollut täällä entintään viikon ajan vaikka olen ollut kohta 3. 

Viimeiset päivät on ollut todella mukavia, tapahtumarikkaita ja kivoja mutta myös haikeita. Kaikki sanovat että ei mietitä lähtöä vielä, nautitaan nyt, mutta sen kyllä huomaa että kaikkien takaraivoissa on kotiin palaaminen. 

Anyways, mulla on ollut tosi hyvä tuuri m.m mun isäntäperheen kanssa, minulla ei oo ollut yhtään kulttuurishokkia tai koti-ikävää ja olen saanut tavata mahtavia ihmisiä. Jos on lähdössä kielimatkalle kannattaa olla valmistautunut mahdollisimman paljon kultturieroon ja sen avulla ehkäistä esim. Koti ikävää. Voi esim. tehdä niin kuin minä tein eli Googlata mitä kurssikohteessa usein syödään ja miten perheet elävät. Katso videoita kohteesta tai lue muitten kielimatkalaisten blogeja. Kannattaa myös lukea STS:n ABC-kirja huolellisesti niin tiedät miten käyttäytyä ja mitkä säännöt ovat etc.  Muista myös että et ole yksin matkalla. Löydät takuuvarmasti uusia kavereita.

Jos olet lähdössä kielimatkalle, nauti jokaisesta hetkestä, älä huolehdi turhista ja ole avoin kaikille uusille mahdollisuuksille. Nämä ovat minun ohjeet teille!

Lopuksi haluan vielä sanoa että nämä kolmet viikot on ollut minun elämäni parhaat. Olen ikuisesti kiitollinen että minä sain tämän mahdollisuuden tulla tänne ja tavata kaikki ihanat ihmiset!





1 kommentti:

  1. Hei! Siis kielimatkalle jaetaan englannin kielen tason mukaan ryhmiin(?) Onko koulu ja aktiviteetit eri aikaan eri ryhmillä??

    VastaaPoista